Què està fallant amb la protecció i seguretat del personal sanitari del Departament de salut de La Ribera amb la crisi sanitària del CORONAVIRUS

Les dades oficials proporcionades per la Conselleria de Sanitat ens mostren que entre el personal sanitari del Departament de La Ribera format per l’hospital, centres de salut i consultoris auxiliars, hi ha un total de 60 casos de COVID19 confirmats i 13 en quarantena, la qual cosa suposa un 2’47% de la plantilla, dada que és preocupant si la contrastem amb la mitjana de la Conselleria de Sanitat que està en el 1’74%.

Aquestes xifres en el moment de publicació d’aquesta nota de premsa és molt possible que hagen empitjorat i a més ens preocupa que no disposem de dades d’altres treballadores i treballadors que pertanyen a contractes externes però no per això ens tenim que desentendre d’elles i d’ells perquè junt al personal sanitari i no sanitari del departament de La Ribera formen part del dia a dia del servei que prestem a la població a la que atenem, contractes com informàtica, manteniment, cuina, bugaderia i la que ens sembla més preocupant pel contacte més directe amb els pacients és la contracta de neteja.

Entenem que en una situació tan excepcional com la que estem vivint la direcció ha de tindre un major control sobre aquestos col·lectius que pel fet de no ser de la plantilla del departament fa que siguen més vulnerables i s’escapen de la deguda protecció de la seua salut laboral, de la mateixa manera pensem que deu haver un major control del personal del transport sanitari perquè llevat dels professionals metges i d’infermeria, la resta depenen també d’una empresa externa que caldria controlar si estan seguint les degudes mesures de protecció i seguretat.

Som conscients de l’arribada de nou material i EPIs que malgrat tot pensem que és insuficient per a la deguda protecció de treballadores i treballadors que van a estar en contacte directe moltes hores i dia darrere dia amb pacients infectats de COVID19 i de molts altres possibles infectats.

Entenem que la manca de material és un problema que està generalitzat tot arreu dels departaments de salut de la conselleria per la qual cosa si al de La Ribera hi ha una major proporció d’infectats i possibles infectats respecte la mitjana de la conselleria és preceptiu que es revisen tots els circuits i procediments en matèria de protecció i seguretat front a COVID19, si la manipulació i repartiment està sent adequada tenint en compte la complexitat de cada servei, caldrà revisar si el pla de contingències posa de manifest si les rotacions del personal són adequades per a que el personal descanse i reduir o minimitzar les hores seguides amb contacte amb pacients infectats.

S´haurà de revisar i avaluar si el servei de prevenció del departament està dotat i preparat per fer front a la situació, tot és poc en tal d’aconseguir reduir el nombre de treballadores i treballadors infectats almenys a xifres per baix de la mitjana de la conselleria o si cal arrimar-se el més possible al 0.

Als i les representants de les treballadores i treballadors ens preocupa l’abandó que el personal està patint per part de la direcció i per extensió la Conselleria de Sanitat cosa que constatem perquè la majoria de delegades i delegats sindicals estem als nostres llocs de treball en 1 línia de batalla i no fa falta que ens conten les carències que estem patint, la situació ens ha fet sentir a la deriva abandonats a la nostra sort.

Respecte el pla de contingències aplicat als centres d’atenció Primària ens agradaria saber perquè no s’ha aplicat de manera simultània en tot el departament.

I per últim no puc evitar denunciar públicament la falta de transparència per part de la direcció del departament de La Ribera, sembla que es confon que la confidencialitat amb la que tenen que ser tractades les dades té que ocultar-se als representats legals del personal que emparats per la llei en vigor d’òrgans de representació que els dona dret a ser informats de tot allò que tinga a veure amb les condicions laborals i problemes de les treballadores i treballadors.

Per tant ocultar dades importants als representants sindicals ho considerem falta de transparència no sabem amb quina intencionalitat, els representants del personal ja sabem lo gelosos que tenim que ser amb el tractament de la informació que ens proporcionen i el que es juguem si no ho fem de manera adequada, en un moment tan crític hem de fer una pinya tal vegada si els delegats sindicals hagueren estat informats degudament haguérem sumat en la pressa de decisions i remat totes i tots junts en la mateixa direcció, instem a la direcció que ho reconsidere de cara a tot el que queda fins que acabe aquesta crisi sanitària.

Per tot açò exigim que es revisen tots els errors comesos, temps tindrem per acotar responsabilitats si hi han, apuntalem la salut de tota la plantilla fins i tot el personal de empreses externes perquè així podrem donar millor servei a la població que tant ens preocupa i necessita.

Voro Masó i Fos
Delegat de personal de CCOO del Departament de La Ribera
Infermer al Centre de Salut de Cullera

Comentar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

MAIG

MAYO 12M12E CAMARENA
MAYO 12M12E CAMARENA

eterniajoyeria novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.

JSR_ novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.
JSR_ novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.

Asociación Empresarial Alzira

Dia de Promocions Especials
Dia de Promocions Especials