El MIM alça la veu en favor de les dones en la seua segona jornada
Els espectacles de marcat caràcter femení centren una jornada on també cobrarà protagonisme el gest més elegant de la mà d’Hippocampe i el més embogit de La Mecànica & Mime Prague
La Mostra Internacional de Mim a Sueca (MIM) prossegueix la programació de la seua 31 edició amb una jornada, la d’aquest dijous 16 de setembre, on les dones tindran un protagonisme especial. Tres creacions, totes elles valencianes, partiran des de diferents punts per arribar a capturar les emocions dels espectadors. La primera de les obres que abordarà les dificultats per les quals passen i han passat al llarg de la història les dones serà Inndividu(e)s, de la Cia. Arsènika, que estrenarà en esta edició la sala B del Centre Municipal Bernat i Baldoví i també serà la segona estrena absoluta de l’edició. La companyia hispano-francesa presenta el seu primer espectacle al MIM duent les veus de diferents dones silenciades durant la dictadura, les anomenades indivídues. En aquella època, els espectres prendran el cos d’una sola dona per portar un missatge que, de segur, calarà entre els assistents. A pocs metres de l’espai teatral suecà, a l’Espai Joan Fuster, es tornarà a representar la que en la primera jornada va ser la primera estrena absoluta, Cheval, on Laura Valero interpreta la història de Juana de Arco. La tercera de les obres de marcat caràcter femení serà Migrāre, de la Cia. Maduixa. La companyia suecana estrenarà en la Comunitat Valenciana l’última de les seues creacions, una obra que reuneix un compendi d’emocions amb un rerefons de màxima actualitat com és el paper de les dones migrants que van a la recerca d’un lloc on instal·lar-se. Les quatre protagonistes travessaran innombrables dificultats per trobar una llar i ho faran en un dels espais més emblemàtics de la localitat suecana, els Molins del Passiego, infraestructura que, després d’acollir nombroses produccions cinematogràfiques, s’ha adaptat per primera vegada per tal de convertir-se en un dels nous mim-espais.
El mim de sempre, el que emociona i el que fa desconnectar
Un poc abans i a la mateixa plaça que confronta amb els Molins de la Vila, la Compagnie Hippocampe posarà l’elegància del gest més emotiu amb Si tu n’étais pas de marbre… un treball que pren les eines del mim corporal d’Etienne Decroux per treballar el detall i crear la tensió dramàtica i el risc a través de l’equilibri inestable.
La segona jornada de MIM servirà també per a conéixer l’embogida relació dels protagonistes de Water Falls, de La Mecànica & Mime Prague qui, amb l’aigua com a element principal, buscarà el somriure i la complicitat dels espectadors del Sequer del Casal Jove. Els mallorquins portaran a Sueca una tragèdia de vessant còmica que ajudarà a mirar millor la veritable font d’uns conflictes humans originats quasi sempre per algun fet absurd.
Comentar