La solució d’inundabilitat d’Alzira passaria per l’ampliació del llit del barrac de la Casella de 14 a 25 metres

  • “Alzira es troba indefensa i exposada a les aigües del barranc de la Casella”
  • «Hi ha tres factors d’inundabilitat a Alzira: el Xúquer, el barranc de la Casella i Estret i la resta de barrancs que abaixen de la zona del Respirall».


Ahir per la vesprada va tindre lloc la reunió amb els experts de la Universitat Politècnica de Valencia que estan elaborant els estudis d’inundabilitat de la ciutat. El Saló de plenaris de l’Ajuntament d’Alzira va acollir l’exposició pública de l’estudi a les diverses associacions de veïns i mitjans de comunicació assistents.


“Alzira es troba indefensa i exposada a les aigües del barranc de la Casella”, així ho explicaren els dos enginyers de la UPV que han elaborat un estudi del comportament dels barrancs, del funcionament del canal interceptor i de les possibles solucions per a la inundabilitat a Alzira.


Segons explicaren Joan Marco i Vicent Bellver, hi ha tres factors d’inundabilitat a Alzira: el Xúquer, el barranc de la Casella i Estret i la resta de barrancs que abaixen de la zona del Respirall. Els dos tècnics explicaren l’evolució del problema de la inundabilitat d’Alzira en diferents escenaris de temps, pel que fa a la creació del canal interceptor, i també tractaren la seua idoneïtat per a recollir l’aigua dels barrancs de les Estreles, Fosc, Gràcia, Maria i la Arena, per a desaiguar al Casella, i evitar inundacions en les Bases i en l’Alquenència. Ara bé, també van insistir en que esta mesura no serà operativa del tot fins que no se solucionen els problemes del barranc de la Casella.


Marco i Bellver han estudiat una possible intervenció en el barranc de la Casella que passa per ampliar la seua caixa sobretot en la zona del pont de Xàtiva i així baixar un metre i mig el nivell de l’aigua en la confluència entre la CV 50 i el Barxeta. Juan Marco explicava la necessitat d’actuar en tres trams, i el més important és ampliar el barranc en la zona del pont de Xàtiva i per això caldrà modificar la cv-50 i enderrocar diversos ponts.
Estes propostes, tal i com va explicar Joan Marco, són un estudi preliminar i ara són les diverses administracions les que han de fer front al problema que representa el barranc de la Casella per a Alzira, ja que es tracta d’obres massa grans per a un Ajuntament.

Comentar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

MAIG

MAYO 12M12E CAMARENA
MAYO 12M12E CAMARENA

eterniajoyeria novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.

JSR_ novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.
JSR_ novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.

Asociación Empresarial Alzira

Dia de Promocions Especials
Dia de Promocions Especials