La Policia Local de l´Alcúdia, alerta la població sobre una estafa recurrent que ha tornat a produir-se al poble: l’estafa de la revisió o canvi goma del gas.

Un fals tècnic Oficial es presenta en domicilis, especialment aquells en què resideixen ancians, amb l’argument de revisar la instal·lació del gas o de canviar les gomes de les botelles.

Els suposats treballadors solen vestir d’uniforme i «amenacen amb tallar el subministrament si no es fa la revisió», o denunciar que la goma està caducada i no li vendran botelles de recanvi, a més de demanar que el pagament s’efectue en efectiu, acceptant en algunes ocasions una rebaixa amb la condició d’eixir de l’habitatge amb una mica de diners, i obligant les persones majors a signar la factura, acceptant pressupostos a uns preus fora de mercat, però legals davant la llei.

Segons el Decret 125/2016, de 6 de setembre:

  • És responsabilitat del consumidor buscar una empresa reconeguda que faça les revisions oficials necessàries, que han de ser cada cinc anys per a instal·lacions fixes com un escalfador o la cuina.
  • Per tant, «no és obligatori que siga l’empresa que fa lliurament de les bombones en el propi domicili, és a dir, pot ser qualsevol empresa autoritzada i habilitada per indústria».
  • El regulador, per contra, no caduca, de manera que només caldrà canviar-ho quan es trenque.

CONSELLS PER A EVITAR POSSIBLES ESTAFES

  1. No poden presentar-se tècnics en una casa per a realitzar la revisió sense una cita concertada, llevat que vengen en companyia policial i amb una ordre de tall del subministrament per risc de fugida.
  2. No s’ha de facilitar mai l’entrada a un desconegut que vinga a realitzar CAP revisió i, en aquest sentit, una cridada a un veí o fins i tot a la Policia Local pot ajudar a resoldre la probable insistència d’aquests professionals.
  3. Dins del contracte per obtindre el subministrament es pot pactar un preavís per a concertar una cita quan falte poc de temps perquè es complisquen els cinc anys del certificat. Aquest preavís servirà com a notificació o justificant perquè l’inspector pot realitzar la revisió després de l’avís.
  4. Una vegada que arriba el tècnic a la llar i realitza la inspecció genera un pressupost abans de fer cap mena de modificació o arranjament en la instal·lació; quan el client accepta el pressupost es realitza la reparació, generant-se així una factura.

Per tant, l’usuari ha de rebre dos documents diferents, el pressupost i la factura.

  1. Els preus de les revisions del butà són lliures, per la qual cosa és recomanable sol·licitar diversos pressupostos a diferents empreses autoritzades i habilitades. Si la goma o el tub flexible està caducada, es recomana sol·licitar el pressupost que incloga el preu de la nova goma.
  2. El pagament de la revisió es farà ‘in situ’ per la persona que contracte els serveis de l’empresa en finalitzar la mateixa si la revisió ha sigut superada de manera satisfactòria i sense anomalies. L’empresa de revisió haurà de facilitar a l’usuari el Certificat de Revisió que caldrà conservar fins a la següent revisió.
  3. En el cas que haja sigut necessària la substitució d’alguna peça, l’antiga ha de quedar-se-la el consumidor, ja que és l’única prova o justificant que aquesta reparació o substitució es va realitzar. La reparació té una garantia de 6 mesos.

Qualsevol altre dubte, contacte amb la Policia Local de l’Alcúdia al telèfon 96.299.66.40, servici 365 dies a l´any 24 hores.

Comentar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

MAIG

MAYO 12M12E CAMARENA
MAYO 12M12E CAMARENA

eterniajoyeria novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.

JSR_ novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.
JSR_ novembre Idea 12 EMPRESES 12 COMERÇOS.

Asociación Empresarial Alzira

Dia de Promocions Especials
Dia de Promocions Especials