El CEIP García Lorca i IES Josep Mª Parra d’Alzira i el CEIP Félix de los Olmos de Favara, guanyen els premis d’Innovació Educativa, i Foment de la Lectura, respectivament
- La Fundació Bromera atorga el Premi Llegir a Jovi Lozano-Seser per Manifest per a un instant analògic
La Casa de la Cultura d’Alzira va acollir ahir l’acte de lliurament dels Premis d’Innovació Educativa Ciutat d’Alzira, dels Premis d’Experiències de Foment de la Lectura Ciutat d’Alzira i del Premi Llegir 2021, al que van assistir, l’alcalde d’Alzira Diego Gómez, la regidora d’Educació, Maria Calvo, el regidor de Cultura Alfred Aranda i la directora de la Fundació Bromera, Rosa Mengual.
Pel que fa als Premis d’Innovació Educativa Ciutat d’Alzira 2021, de la regidoria d’Educació i Infància, enguany s’ha celebrat la 23ª edició. El Premi en la categoria d’Educació Infantil i Primària amb una dotació de 800 euros, s’ha concedit al projecte «Poesia en temps de pandèmia», del CEIP Federico García Lorca d’Alzira, realitzat i coordinat per Joan Llorenç Ardit Salvador. En la categoria d’Educació Secundària, el jurat concedeix el premi amb una dotació de 800 €, al treball titulat «Rap d’estil» de l’IES Jose María Parra d’Alzira, coordinat per Letícia Marrades López i realitzat també per Mª. Dolors Millo Antich, Ignasi Lloret Soler i Àngela Masià Sancho. Per a la categoria d’Educació Especial, EPA i ensenyaments especialitzats, el jurat declara desert este premi.
El jurat ha estat format per: la regidora d’Educació Maria Calvo com a presidenta; Pura Santacreu catedràtica de valencià i membre de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià; Immaculada Cerdà membre de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua; Albert Vivas mestre i director de centre públic d’Educació Infantil i Primària, i Pilar Montalvà, tècnica del Departament d’Educació i Infància de l’Ajuntament d’Alzira, com a secretària.
D’altra banda, la Regidoria de Cultura, ha convocat la 16ª edició del Premi d’Experiències de Foment de la Lectura Ciutat d’Alzira, amb la col·laboració de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura. El jurat acordà adjudicar el primer Premi d’Experiències de Foment de la Lectura Ciutat d’Alzira, dotat per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Alzira amb 800 euros, al projecte «Llegim junts», del Col·legi d’Educació Infantil i Primària Félix de los Olmos de Favara, coordinat per Eduard Alberola. El segon premi, atorgat per la Fundació Bromera i dotat amb 600 euros, ha anat al projecte «Essència. Estellés i Fuster. Sense filtre», de l’IES Jorge Juan de Port de Sagunt, experiència coordinada per Cristina Marqués Ferrer.
El jurat del Premi ha estat format per: Anna Ballester, membre de Consell Assessor de la Fundació Bromera; Assumpció Perepérez, directora de la Biblioteca Municipal d’Alzira; Rosa Mengual, directora de la Fundació Bromera; Alfred Aranda, regidor de Cultura i Rosalia Felipe, tècnica del SERVAL com a secretària.
Per la seua part, la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha convocat per dècima ocasió el Premi Llegir amb l’objectiu de fomentar la creació i la difusió d’articles que impulsen la lectura, facen una defensa justificada o aporten elements de reflexió sobre els llibres i la cultura impresa. El jurat va declarar guanyador del Premi Llegir 2021 l’article titulat «Manifest per a un instant analògic», de Jovi Lozano-Seser amb un premi dotat amb 500 euros. Així mateix, ha distingit com a segon premi, dotat amb 300 euros, l’article titulat «Encabir la lectura», d’Àngels Castelló Martínez I el tercer premi, dotat amb 200 euros, es compartix entre els articles «Problemes de lectura» i «Netejar la llibreria», presentats per Andreu Blai Fernández i Vicente Gorgues Zamora, respectivament.
El jurat ha estat format per: Elena Cívico, professora de valencià de l’IES Sant Vicent Ferrer de València; Francesc Felipe, director gerent d’Escola Valenciana; Hèctor Càmara, director del Secretariat de Llengües de la Universitat d’Alacant, i Maria Viu, membre del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana.
Comentar