L’Ajuntament instal·la un nou Punt Automàtic de Tramitació, CLAUdia
- Esta nova versió permet tramitar amb DNI, NIE i passaport
Esta setmana s’ha instal·lat un nou dispositiu, Claudia, a l’entrada de la Casa de la Cultura que permetrà que el ciutadà que així ho vullga, puga tramitar sense cues en el mateix horari que el Centre, el que amplia la disponibilitat a les vesprades i el cap de setmana.
A diferència del primer dispositiu instal·lat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, La Clau, este segon punt permet els tràmits amb identificació no només amb DNI, sinó també amb el NIE I el passaport i detecta si el document és una còpia.
Les noves tecnologies de la informació i les comunicacions han fet que es conformen plataformes tecnològiques que afavorixen el canvi de relació entre Administració i la ciutadania. ““La millora en la prestació dels serveis públics demana obrir les possibilitats que oferim al ciutadà ampliant els serveis i la forma de fer-los-els arribar.
A més a més, és una manera de fer accessible l’administració electrònica als usuaris més vulnerables, apropar la tramitació digital de forma senzilla a tota la ciutadania i fer més eficient la tramitació. L’administració deu posar-se al servei del ciutadà i fer-ho fàcil”, assegura la regidora de Modernització, Leticia Piquer.
Pel moment només s’expediran certificats d’empadronament, i de convivència, un dels tràmits més sol·licitats per la ciutadania, que permet agilitzar les gestions i ampliar l’horari en el qual l’Ajuntament està a l’abast del ciutadà.
Des de la instal·lació del primer dispositiu, ara fa un any, ja s’han portat a terme més de 1600 tràmits sense atenció presencial, cosa que, sobretot enguany, ha suposat un gran canvi donades les circumstàncies actuals.
Este tipus de dispositiu està orientat a l’ús dels ciutadans en general i es prepararà en un futur per a la prestació automàtica de rebuts, abonament de multes municipals mitjançant el pagament amb targetes, sol·licitud d’instal·lacions municipals, targeta de transport, inscripció en cursos…
L’accés a cadascun dels serveis subministrats pel caixer ciutadà es farà fent ús del DNI, NIE o passaport, que ja porta incorporat el xip mitjançant el qual la màquina identifica al usuari.
Claudia
Claudia és el nom d’este dispositiu que vol evolucionar en un futur a assistent virtual per a denominar el conjunt de serveis automatitzats i pròxims a la intel.ligència artificial, que aniran incorporant-se a l’Ajuntament. A més, naix de la suma de Clau, Digital Alzira, adoptant una nomenclatura pròxima, fàcil de recordar i que personifica el tràmit electrònic, Claudia.
Comentar